Obchodní společnost VAZBY KVĚTIN s.r.o., se sídlem Jiráskova 553, 251 64 Mnichovice, IČO: 265 10 871, zapsaná v obchodním rejstříku u Městského soudu v Praze, oddíl C, vložka 86739 (dále jen jako „prodávající“) v souladu s příslušnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů, a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů, pro prodej zboží prostřednictvím internetového obchodu (e-shopu) umístěného na internetové adrese http://www.vazbykvetin.cz/ vydává tyto
OBCHODNÍ A DODACÍ PODMÍNKY
Čl. I.
Kontaktní údaje prodávajícího
Fakturační údaje:
obchodní společnost VAZBY KVĚTIN s.r.o.
se sídlem Jiráskova 553, 251 64 Mnichovice
IČO: 265 10 871
DIČ: CZ26510871
zapsaná v obchodním rejstříku u Městského soudu v Praze, oddíl C, vložka 86739
Adresa provozovny: Mirošovická 704, 251 64 Mnichovice
Telefon: vedoucí výroby květin a objednávky e-shop: 604 585 27
výrobní hala vazárny: 608 348 111
E-mailová adresa: info@vazbykvetin.cz
Kontaktní adresa/adresa pro doručování: VAZBY KVĚTIN s.r.o., Mirošovická 704, 251 64 Mnichovice
Ondřejovská 515164, Mnichovice
Čl. II.
Úvodní ustanovení
- Tyto obchodní a dodací podmínky (dále také jako „obchodní podmínky“) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále také jako „občanský zákoník“ nebo „OZ“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále také jako „kupní smlouva“ nebo „smlouva“) uzavírané mezi prodávajícím a jinou fyzickou či právnickou osobou jakožto kupujícím (dále také jako „kupující“) prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího. Internetový obchod je prodávajícím provozován na webové stránce umístěné na internetové adrese http://www.vazbykvetin.cz/ (dále také jako „webová stránka“), a to prostřednictvím rozhraní webové stránky (dále také jako „webové rozhraní obchodu“).
- Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.
- Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít v českém jazyce.
- Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
Čl. III.
Uzavření smlouvy
- Veškerá prezentace zboží umístěná ve webovém rozhraní obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije. Vystavené zboží, jež nelze objednat prostřednictvím internetového obchodu, představuje a slouží pouze jako inspirativní katalog prodávajícího (např. svatební kytice). Informace o aktuální nabídce a ceně tohoto zboží prodávající sdělí kupujícímu na jeho dotaz na telefonním čísle (+ 420) 608 348 111 nebo prostřednictvím e-mailové zprávy zaslané na adresu info@vazbykvetin.cz. Přičemž v takovém případě je smlouva uzavřena až při osobním jednání mezi kupujícím a prodávajícím, zpravidla v provozovně prodávajícího.
- Uzavřená smlouva včetně obchodních podmínek je uložena u prodávajícího v elektronické podobě a není kupujícímu přístupná. Kupující však vždy obchodní podmínky a potvrzení objednávky se shrnutím objednávky obdrží e-mailem a bude tedy mít vždy přístup ke smlouvě i bez součinnosti prodávajícího.
- Prodávající prostřednictvím webového rozhraní obchodu neuzavírá smlouvy, jejichž předmětem je opakované plnění.
- Webové rozhraní obchodu obsahuje informace o zboží, a to včetně uvedení cen jednotlivého zboží. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu. Ceny zboží nejsou přizpůsobovány osobě kupujícího na základě automatizovaného rozhodování. Tímto ustanovením není omezena možnost prodávajícího uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.
- Webové rozhraní obchodu obsahuje také informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží, a o způsobu a času dodání zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené ve webovém rozhraní obchodu platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území Prahy a okolí.
- Pro objednání zboží vyplní kupující objednávkový formulář ve webovém rozhraní obchodu. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:
-
- kupujícím – zejména v rozsahu jméno, příjmení, adresa bydliště, e-mailová adresa, telefon, případně doručovací adresa, včetně jména a příjmení osoby, jíž má být doručováno,
- objednávaném zboží (objednávané zboží „vloží“ kupující do elektronického nákupního košíku webového rozhraní obchodu),
- způsobu úhrady kupní ceny zboží, údaje o požadovaném termínu, způsobu a místu doručení objednávaného zboží a
- informace o nákladech spojených s dodáním zboží (dále společně také jako „objednávka“).
- Kupující je povinen uvádět v objednávce správně a pravdivě všechny údaje.
- Před zasláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit vstupní údaje, které do objednávky kupující vložil, a to i s ohledem na možnost kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko „objednávka zavazující k platbě“. Před stiskem tlačítka „objednávka zavazující k platbě“ je však třeba, aby kupující potvrdil seznámení a souhlas s obchodními podmínkami, v opačném případě nebude možné objednávku dokončit. K potvrzení a souhlasu složí zatrhávací políčko. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Prodávající neprodleně po obdržení objednávky toto obdržení kupujícímu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou v objednávce (dále také jako „elektronická adresa kupujícího“).
- Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu, ověření pravosti a správnosti objednávky) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).
- Smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím vzniká doručením přijetí objednávky (akceptací), jež je prodávajícím zasláno kupujícímu elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího
- Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.
- V případě zvoleného způsobu platby prostřednictvím platby kartou online nebo platbou v hotovosti je kupujícímu rovněž dána možnost udělit svůj souhlas s vygenerováním elektronické účtenky, a to zaškrtnutím políčka „Souhlasím s vygenerováním elektronické účtenky“. V takovém případě bude kupujícímu zaslána účtenka (daňový doklad) v elektronické podobě na e-mailovou adresu, kterou kupující uvedl ve své objednávce.
- Smlouva je splněna zaplacením ceny ze strany kupujícího a dodáním zboží ze strany prodávajícím kupujícímu, resp. příjemci.
Čl. IV.
Cena zboží a platební
- Webové rozhraní obchodu obsahuje přehled zboží nabízeného prodávajícím, přičemž převážnou většinu nabízeného zboží tvoří zboží podléhající rychlé zkáze.
- Webové rozhraní obchodu obsahuje rovněž přehled zboží, jež nelze objednat prostřednictvím internetového obchodu, a které představuje a slouží pouze jako inspirativní katalog prodávajícího (k tomu blíže viz Čl. III. odst. 1 těchto obchodních podmínek).
- Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit prodávajícímu následujícími způsoby:
-
- v hotovosti v provozně prodávajícího nebo na některém z výdejních míst prodávajícího;
- bezhotovostně převodem na účet prodávajícího č. 2114912592/2700 vedený u UniCredit Bank Czech Republic and Slovakia (dále také jako „účet prodávajícího“);
- bezhotovostně platební kartou přes platební bránu GoPay (https://gopay.com/cs/).
- Společně s kupní cenou je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.
- Prodávající nepožaduje od kupujícího zálohu či jinou obdobnou platbu. Tímto není dotčeno ustanovení čl. IV. odst. 8 obchodních podmínek ohledně povinnosti uhradit kupní cenu zboží předem.
- V případě platby v hotovosti je kupní cena splatná při převzetí zboží. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do 2 pracovních dnů od uzavření kupní smlouvy.
- V případě bezhotovostní platby je kupující povinen uhradit kupní cenu zboží společně s uvedením variabilního symbolu platby. V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího.
- Prodávající je oprávněn, zejména v případě, že ze strany kupujícího nedojde k dodatečnému potvrzení objednávky (čl. III. odst. 9), požadovat uhrazení celé kupní ceny ještě před odesláním zboží kupujícímu. Ustanovení § 2119 odst. 1 občanského zákoníku se nepoužije.
- Případné slevy z ceny zboží poskytnuté prodávajícím kupujícímu nelze vzájemně kombinovat.
- Je-li to v obchodním styku obvyklé nebo je-li tak stanoveno obecně závaznými právními předpisy, vystaví prodávající ohledně plateb prováděných na základě kupní smlouvy kupujícímu daňový doklad – fakturu. Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty. Daňový doklad – fakturu (či eventuálně elektronickou účtenku) vystaví prodávající kupujícímu po uhrazení ceny zboží a zašle jej v elektronické podobě na elektronickou adresu kupujícího, případně jej předá osobně kupujícímu (v závislosti na kupujícím zvoleném způsobu platby).
- V případě, že kupující nezaplatí prodávajícímu cenu za objednávku v den její splatnosti, je prodávající oprávněn od smlouvy odstoupit.
Čl. V.
Záměna zboží
- Vzhled naaranžovaných květin se může odlišovat od obrázků umístěných v e-shopu. K vyřizování objednávek jsou používány především uvedené druhy zboží, popřípadě momentálně dostupné zboží.
- Vzhledem k sezónnosti květin a přímé závislosti na dovozu květin ze zahraničí si prodávající vyhrazuje právo zaměnit květiny a ozdobný materiál podobnými, popřípadě i příbuznými, druhy obdobné kvality a vzhledu, především však ve stejné hodnotě jako objednané květiny. Tato výhrada se nedotýká kvality zboží, neboť ta je vždy nejvyšší možná.
- Prodávající sděluje kupujícímu, že k záměně zboží dochází velice zřídka, a to zejména v případě objednávek, jejichž dodání má proběhnout ve velice krátké době od objednání.
- V případě záměny zboží ve větším měřítku (více jak 25 %) prodávající bude kupujícího o této změně informovat před dodáním zboží za účelem dohodnutí dalšího postupu.
- Pokud nebude možné kupujícího kontaktovat, prodávající předpokládá, že kupující se záměnou zboží souhlasí.
Čl. VI.
Způsob dopravy a podmínky dodání
- Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující (případně kupujícím určený příjemce) povinen převzít zboží při dodání.
- Zboží bude kupujícímu doručeno způsobem dle jeho volby, přičemž kupující může vybírat z následujících možností:
-
- osobní odběr v provozně prodávajícího na adrese Mirošovická 704, 251 64 Mnichovice v otevírací době nebo na některém z výdejních míst obchodního partnera prodávajícího dle článku VI. odst. 5 těchto obchodních podmínek,
- doručení na zvolenou adresu („doručení domů nebo do firmy“) v Praze a jejím okolí,
- doručení na pohřeb do obřadní síně nacházející se na území Prahy.
- Doručení na pohřeb do obřadní síně je možné pouze v případě, že se obřadní síň nachází na území hl. m. Prahy. V případě objednávky znějící na doručení mimo uvedené území, prodávající takové doručení neprovede a kupující je povinen si objednané zboží vyzvednout v provozovně prodávajícího.
- Doručení na zvolenou adresu dle objednávky je možné pouze na území hl. m. Prahy a jejího okolí, čímž se rozumí okresy Praha-východ a Praha-západ. V případě objednávky znějící na doručení mimo uvedené území, prodávající takové doručení neprovede a kupující je povinen si objednané zboží vyzvednout v provozovně prodávajícího.
- Kupující si může zvolit rovněž vyzvednutí objednaného zboží na následujících výdejních místech obchodního partnera prodávajícího – pohřební služby PEGAS CZ s.r.o., IČO: 25631845, v otevírací době, jež je umístěna na webové stránce http://www.pohrebpegas.cz/objednavkove-kancelare, a to na jedné z těchto adres:
-
- Kateřinská 1521/13, Praha 2
- V Úvalu 87/18, Praha 5
- Bělohorská 688/165, Praha 6
- Budínova 1564/6, Praha 8
- Oblouková 766/16, Praha 10
- Mirošovická 704, 251 64 Mnichovice
- Doručování do obřadní síně a na zvolenou adresu dle objednávky provádí prodávající či dopravce zvolený prodávajícím.
- Doručování do obřadní síně a na zvolenou adresu probíhá v den, který byl v objednávce zvolen jako datum doručení, a to v následující přepravní lhůtě:
- Pondělí až pátek v době od 8:00 do 18:00 (nejčastěji však v dopoledních hodinách) na zvolenou adresu.
- V případě doručení do obřadní síně v provozní době této obřadní síně.
- Den, který bude v objednávce zvolen jako datum doručení, může být nejdříve den, který následuje jeden den po dni, ve kterém byla objednávka učiněna. V případě, že za den doručení bude zvolen den následující po dni, ve kterém byla objednávka učiněna, nebo den následující dva dny po dni, ve kterém byla objednávka učiněna, považuje se taková objednávka za objednávku Expresní.
- V případě Expresní objednávky kontaktuje prodávající kupujícího s informací, zda je schopen takovou Expresní objednávku dodat. V případě, že prodávající informuje kupujícího, že Expresní objednávku není schopen dodat, hledí se na ujednání stran tak, jako by kupní smlouva nebyla uzavřena, trvá-li kupující na dodání zboží jako Expresní objednávky.
- Zboží bude dodáno v kupujícím zvolený den, a to v čase stanoveném prodávajícím nebo přepravcem zboží. Prodávající nebo přepravce zboží je oprávněn sdělit kupujícímu čas dodání zboží nejméně jednu hodinu před plánovaným doručením.
- V čase stanoveném pro dodání zboží je kupující povinen být přítomen v místě doručení zboží, které v objednávce uvedl, případně musí zajistit přítomnost příjemce.
- Kupující či příjemce přebírá zboží oproti svému podpisu.
- Není-li kupující či příjemce přítomen, prodávající či dopravce je oprávněn vydat zboží proti písemnému potvrzení i jiné osobě, která se nachází na zvolené adrese dle objednávky. To neplatí, pokud si kupující v objednávce písemně vymíní, že zboží musí být předáno kupujícímu či příjemci do vlastních rukou, v takovém případě je kupující či zmocněný příjemce povinen se dopravci prokázat patřičným způsobem.
- V případě, že je zboží doručováno do obřadní síně, kde za jeho převzetí odpovídá příjemce, kterým je např. recepční či jiný zaměstnanec obřadní síně nebo osoba k tomu určená (dále jen jako „zaměstnanec obřadní síně“), je přijetí zásilky stvrzeno podpisem zaměstnance obřadní síně či razítkem obřadní síně předávajícímu dopravci (kurýrní službě či řidiči) při odevzdání zboží. Následně je na zaměstnanci obřadní síně, jak o převzatém zboží či předání informuje své spoluzaměstnance a doručí je na určené místo. Prodávající neodpovídá za jakékoliv komplikace spojené s nedoručením, zpožděním či změnou kvality doručovaného zboží, které nastane v obřadní síni, do níž bylo zboží doručeno. Povinnost prodávajícího doručit zboží kupujícímu je splněna doručením zboží na adresu obřadní síně učiněnou v objednávce. Prodávající konstatuje, že není seznámen s interními předpisy obřadních síní, do kterých je možné objednané zboží doručovat, což kupující bere na vědomí a nepovažuje tuto skutečnost za překážku uzavření smlouvy.
- V případě, že zboží není možné doručit v důsledku překážky na straně kupujícího či příjemce (např. v objednávce chybně uvedená dodací adresa, kupující nebo příjemce nebyl na místě doručení zastižen v přepravní lhůtě v datu doručení dle objednávky apod.) a dopravce je nucen zboží doručit zpět prodávajícímu, kupující nese náklady na doručení zboží zpět prodávajícímu.
- V případě neúspěšného pokusu o doručení objednaného zboží kupujícímu či příjemci prodávající kontaktuje kupujícího, upozorní ho na tuto skutečnost a domluví se na dalším postupu. Pakliže se prodávajícímu nepodaří kontaktovat kupujícího do 24 hodin od neúspěšného pokusu o doručení objednaného zboží, prodávající je oprávněn toto zboží znehodnotit.
- Prodávající neodpovídá za škodu způsobenou kupujícímu v důsledku zdržení či zrušení objednávky v případě, že kupující v objednávce poskytl prodávajícímu nepravdivé či neúplné informace, např. o adrese obřadní síně, termínu dodání apod., ani za to, že kupující či příjemce nebyli z jakéhokoliv důvodu na straně kupujícího či příjemce v přepravní lhůtě zastiženi na místě doručení určeném v objednávce a v čase určeném prodávajícím nebo přepravcem zboží po zahájení dopravy prodávajícím.
- Prodávající nenese odpovědnost za zdržení při dodání zboží, jež bylo způsobeno nepředvídatelnými okolnostmi, např. stávkami, přírodními živly a dalšími událostmi, které prodávající nemohl jakkoliv ovlivnit.
- Nebezpeční škody na zboží přechází na kupujícího v okamžiku, kdy zboží převezme. V případě, kdy kupující zboží nepřevezme, na kupujícího přechází nebezpečí škody na zboží v okamžiku, kdy kupující měl možnost zboží převzít, ale z důvodů na straně kupujícího k převzetí nedošlo. Přechod nebezpečí škody na zboží pro kupujícího znamená, že od tohoto okamžiku nese veškeré důsledky spojené se ztrátou, zničením, poškozením či jakýmkoli znehodnocením zboží.
Čl. VII.
Práva z vadného plnění kupujícího, který je spotřebitelem
- Ustanovení tohoto článku obchodních podmínek se vztahují pouze na takového kupujícího, který se při uzavírání smlouvy nachází v pozici spotřebitele, tj. jedná se o fyzickou osobou, která nejedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání.
- Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy.
- Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že dodávané zboží je ve shodě se smlouvou a těmito obchodními podmínkami, zejména, že je bez vad. Shodou se smlouvou a těmito obchodními podmínkami se rozumí, že dodané zboží bylo poskytnuto v souladu se smlouvou a těmito obchodními podmínkami, a prodávaná věc má jakost a užitné vlastnosti smlouvou a obchodními podmínkami požadované, prodávajícím, výrobcem nebo jeho zástupcem popisované, nebo na základě jimi dodaných informací očekávané, popřípadě jakost a užitné vlastnosti pro věc takového druhu obvyklé, že odpovídá požadavkům právních předpisů, je v tomu odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a odpovídá účelu, který prodávající pro použití věci uvádí nebo pro který se věc obvykle používá.
- Ustanovení odst. 3 tohoto článku se nepoužije v případě, že prodávající kupujícího před uzavřením kupní smlouvy zvlášť upozornil, že se některá vlastnost věci liší a kupující s tím při uzavírání kupní smlouvy výslovně souhlasil.
- Kupující je povinen si koupené zboží prohlédnout co nejdříve po jeho převzetí od prodávajícího (resp. dopravce) a přesvědčit se o jeho vlastnostech a množství. V případě, že věc (zboží) při převzetí kupujícím nebyla ve shodě se smlouvou a těmito obchodními podmínkami, tj. má vady (např. poškozené, polámané květiny, nesprávné množství či druh květin apod.), je kupující povinen oznámit zjištěnou vadu zboží prodávajícímu, a to buď osobně, písemně nebo na tel. čísle prodávajícího uvedeném v těchto obchodních podmínkách nebo na webové stránce prodávajícího, a to bez zbytečného odkladu poté, co kupující mohl vadu zboží při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit.
- V případě doručování objednaného zboží do obřadní síně prodávající přijímá oznámení kupujícího o zjištěné vadě zboží v otevírací době ve své provozovně na adrese Mirošovická 704, 251 64 Mnichovice, písemně nebo na tel. čísle prodávajícího uvedeném v těchto obchodních podmínkách nebo na webové stránce prodávajícího, přičemž i v takovém případě je kupující povinen oznámit prodávajícímu zjištěnou vadu zboží bez zbytečného odkladu poté, co kupující mohl vadu zboží při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit.
- Má-li věc (zboží) vadu, může kupující požadovat její odstranění. Podle své volby může požadovat dodání nové věci bez vady nebo opravu věci, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by věc měla bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro kupujícího. Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez vady.
- Prodávající odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby tím kupujícímu nezpůsobil značné obtíže, přičemž se zohlední povaha věci a účel, pro který kupující věc koupil. K odstranění vady převezme prodávající věc na vlastní náklady.
- Kupující může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od kupní smlouvy, pokud:
-
- prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil v souladu s odst. 8,
- se vada projeví opakovaně,
- je vada podstatným porušením kupní smlouvy, nebo
- je z prohlášení prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího.
- Je-li vada věci nevýznamná, kupující nemůže odstoupit od kupní smlouvy (ve smyslu odst. 9); má se za to, že vada věci není nevýznamná. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající vrátí kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu poté, co obdrží věc nebo co mu kupující prokáže, že věc odeslal.
- Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud vadu sám způsobil (např. z důvodu špatného uchování květin – v mrazu, ve vysoké teplotě, absence vody při skladování či převozu květin, pád květiny, neopatrná manipulace apod.).
- Vadou květin není jejich přirozené vadnutí.
- Prodávající upozorňuje kupujícího, na skutečnost, že s ohledem na povahu dodávaného zboží (řezaných květin, kytic a věnců apod., tj. zboží, které podléhá rychlé zkáze), není možné práva z vadného plnění uplatňovat v době dvou let od převzetí zboží, jako je tomu v jiných případech spotřebního zboží. V případě, že by kupující prostřednictvím webového rozhraní obchodu objednal od prodávajícího takové spotřební zboží, u nějž z povahy věci nevyplývá, že by právo z vadného plnění nemohlo být uplatněno v době dvou let od převzetí (tj. jiné zboží než rychle se kazící apod.), je kupující oprávněn vytknout vadu, která se na věci projeví v době dvou let od převzetí.
- Vadu lze vytknout prodávajícímu, u kterého věc byla koupena.
- S výjimkou případů, kdy je k odstranění vady určena jiná osoba, je prodávající povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží nebo poskytovaných služeb. Prodávající je povinen kupujícímu vydat při uplatnění reklamace písemné potvrzení, ve kterém uvede datum, kdy kupující reklamaci uplatnil, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje a kontaktní údaje kupujícího pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy.
- Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena a kupující o tom musí být informován nejpozději do třiceti (30) dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě.
- Po marném uplynutí lhůty dle odst. 16 tohoto článku může kupující od kupní smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu.
- Prodávající je povinen vydat kupujícímu potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy, a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy.
- Práva z odpovědnosti za vady zboží může kupující konkrétně uplatnit zejména osobně na adrese provozovny – Mirošovická 704, 251 64 Mnichovice. Telefonicky na čísle (+ 420) 608 348 111 nebo elektronickou poštou na adrese info@vazbykvetin.cz.
- Kdo má právo z vadného plnění, náleží mu i náhrada nákladů účelně vynaložených při uplatnění tohoto práva. Neuplatní-li však kupující právo na náhradu do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu, soud právo nepřizná, pokud prodávající namítne, že právo na náhradu nebylo uplatněno včas.
- Další práva a povinnosti stran související s odpovědností prodávajícího za vady může upravit reklamační řád prodávajícího.
- Prodávající může kupujícímu poskytnout nad rámec jeho zákonných práv z vadného plnění také záruku za jakost.
Čl. VIII.
Možnost spotřebitele odstoupit od kupní smlouvy
- Ustanovení tohoto článku obchodních podmínek se vztahují pouze na takového kupujícího, který se při uzavírání smlouvy nachází v pozici spotřebitele, tj. jedná se o fyzickou osobou, která nejedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání.
- Prodávající tímto informuje kupujícího, který je spotřebitelem, a tento kupující svým souhlasem s těmito obchodními podmínkami vyjadřuje, že bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 písm. d) a písm. e) občanského zákoníku nelze mimo jiné odstoupit od smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu, nebo od smlouvy o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím. Květiny nabízené na webovém rozhraní obchodu, jejichž prodej představuje převážný rámec obchodní činnosti prodávajícího, jsou zbožím, které podléhá rychlé zkáze, a tudíž kupující není oprávněn odstoupit od smlouvy, jejímž předmětem je prodej květin.
- Nejedná-li se o případ uvedený výše v odstavci druhém tohoto článku (tj. pokud by kupující prostřednictvím internetového obchodu uzavřel s prodávajícím kupní smlouvu ohledně jiného zboží než takového, které by podléhalo rychlé zkáze, které by bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím nebo které by bylo upraveno podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu) či o jiný případ, kdy nelze od kupní smlouvy odstoupit, má kupující spotřebitel v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 písm. a) občanského zákoníku právo od smlouvy odstoupit bez uvedení důvodu, a to do čtrnácti (14) dnů ode dne ode dne, kdy kupující nebo jím určená třetí osoba převezeme zboží, nebo:
- poslední kus zboží, objedná-li kupující v rámci jedné objednávky více kusů zboží, které jsou dodávány samostatně,
- poslední položku nebo část dodávky zboží sestávajícího z několika položek nebo částí,
- první dodávku zboží, je-li ve smlouvě ujednána pravidelná dodávka zboží po ujednanou dobu.
- Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu prokazatelně odesláno do čtrnácti (14) dnů od převzetí zboží, a to na adresu provozovny prodávajícího či na adresu elektronické pošty prodávajícího. Kupující může pro odstoupení od smlouvy využít vzor pro odstoupení od smlouvy, který je přílohou č. 1 těchto obchodních podmínek, nejedná se však o povinnost kupujícího.
- V případě odstoupení od smlouvy dle odstavce třetího tohoto článku se kupní smlouva od počátku ruší. Zboží musí být prodávajícímu vráceno neprodleně, nejpozději však do čtrnácti (14) dnů ode dne odstoupení od smlouvy. Lhůta podle předchozí věty je zachována, pokud kupující odešle zboží před jejím uplynutím. Zboží musí být prodávajícím vráceno nepoškozené a neopotřebené a, je-li to podle povahy věci možné, v původním obalu. Kupující odpovídá prodávajícímu za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Kupující při odstoupení od smlouvy nese náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu.
- V případě odstoupení od smlouvy dle odstavce třetího tohoto článku vrátí prodávající kupujícímu všechny peněžní prostředky, které od něho na základě smlouvy přijal (včetně nákladů vynaložených na dodání zboží) nejpozději do čtrnácti (14) dnů ode dne odstoupení od smlouvy, a to stejným způsobem, kterým od kupujícího peněžní prostředky přijal (tj. bezhotovostně na účet určený kupujícím či v hotovosti). Prodávající může se souhlasem kupujícího vrátit kupujícímu přijaté peněžní prostředky i jiným způsobem (pokud tím spotřebiteli nevzniknou další náklady).
- Prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží vrátí nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.
- Kupující souhlasem s těmito obchodními podmínkami bere na vědomí, že pokud zboží kupujícím vrácené prodávajícímu bude poškozeno, opotřebeno či částečně spotřebováno, vzniká prodávajícímu vůči kupujícímu nárok na náhradu škody jemu tím vzniklé. Nárok na úhradu škody vzniklé na zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
- V případech, kdy má kupující v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, je prodávající také oprávněn kdykoliv od kupní smlouvy odstoupit, a to až do doby převzetí zboží kupujícím. V takovém případě vrátí prodávající kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu, a to bezhotovostně na účet určený kupujícím.
- Je-li společně se zbožím poskytnut kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a kupující je povinen spolu se zbožím prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek.
IX.
Další práva a povinnosti smluvních stran
- Kupující nabývá vlastnictví ke zboží zaplacením celé kupní ceny zboží.
- Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1820 odst. 1 písm. n) občanského zákoníku.
- Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje prodávající prostřednictvím elektronické pošty. Stížnosti je možné zasílat na elektronickou adresu prodávajícího. Informaci o vyřízení stížnosti kupujícího zašle prodávající na elektronickou adresu kupujícího. Jiná pravidla vyřizování stížností nejsou prodávajícím stanovena.
- K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy.
- Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
- Kupující se může obrátit se stížností na orgán dohledu nebo státního dozoru. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním občanského zákoníku a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
- Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu ust. § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
Článek X.
Ochrana osobních údajů
- Svou informační povinnost vůči kupujícímu ve smyslu čl. 13 Nařízení Evropského parlamentu a Rady 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále také jako „nařízení GDPR“) související se zpracováním osobních údajů kupujícího pro účely plnění kupní smlouvy, pro účely jednání o kupní smlouvě a pro účely plnění veřejnoprávních povinností prodávajícího plní prodávající prostřednictvím zvláštního dokumentu, který je dostupný na adrese: https://vazbykvetin.cz/zasady-ochrany-osobnich-udaju/
- Dodavatel při své činnosti zpracovává osobní údaje kupujícího, popř. jiného příjemce objednaného zboží.
- Osobní údaje dotčených fyzických osob dodavatel zpracovává v souladu s příslušnými platnými právními předpisy.
Článek XI.
Ukládání cookies
- Své zákonné povinnosti související s případným ukládáním cookies na zařízení kupujícího plní prodávající prostřednictvím zvláštního dokumentu.
Článek XII.
Doručování
- Kupujícímu může být doručováno na elektronickou adresu kupujícího.
Článek XIII.
Závěrečná ustanovení
- Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Volbou práva podle předchozí věty není kupující, který je spotřebitelem, zbaven ochrany, kterou mu poskytují ustanovení právního řádu, od nichž se nelze smluvně odchýlit, a jež by se v případě neexistence volby práva jinak použila dle ustanovení čl. 6 odst. 1 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 ze dne 17. června 2008 o právu rozhodném pro smluvní závazkové vztahy (Řím I).
- Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení.
- Přílohu obchodních podmínek tvoří vzorový formulář pro odstoupení od kupní smlouvy a vzorový formulář pro reklamaci.
- Tyto obchodní a dodací podmínky nabývají účinnosti dne 1.8.2025
Mnichovice, 1.8.2025
za VAZBY KVĚTIN s.r.o.
Ing. Jiří Haman, jednatel
